מתווה הכותל: נתניהו ממנה את ראש לשכתו למציאת פתרון

אני מבקש לשוב ולהבהיר את המחויבות שלי למצוא פתרון לנושא הסדרי התפילה בכותל בכיוון האמור. לשם כך, החלטתי למנות את ראש לשכת רה"מ דוד שרן, לרכז את הדיונים בנושא מול הגורמים השונים
איתי גדסי No Comments on מתווה הכותל: נתניהו ממנה את ראש לשכתו למציאת פתרון

לקראת הדיון בבג"צ מחר, מודיע ראש הממשלה על הקמת צוות שיגבש חלופה למתווה הכותל שאושר בממשלה, ושנתקל בהתנגדות חרדית נחרצת • נתניהו מסקש להדגיש את מחויבותו למציאת פתרון, תוך שהוא נוקב במניין של 60 ימים בהם הוא מעריך את עבודת הצוות החדש

צילום: לע''מ
אני מבקש לשוב ולהבהיר את המחויבות שלי למצוא פתרון לנושא הסדרי התפילה בכותל בכיוון האמור. לשם כך, החלטתי למנות את ראש לשכת רה"מ דוד שרן, לרכז את הדיונים בנושא מול הגורמים השונים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מתווה הכותל שאושר בישיבת הממשלה לפני כחודשיים ומחצה, לא הכין את אף אחד מהנוכחים בה לדרמה שהיא עשויה לחולל ולמשבר שהיא תזמן עבור הקואליציה השברירית של נתניהו. לאחר שהחרדים הצליחו להבהיר לראש הממשלה כי הם רציניים בכוונותיהם, הורה ראה"מ על הקמת צוות בראשות ראש לשכתו למציאת פתרון חלופי למתווה שגובש.

מחר פוקעת ההארכה שהעניק בית המשפט העליון למדינה להשיב על עתירת נשות הכותל והגופים הרפורמיים, תשובה שבגינה נאלצה הממשלה להידרש לנושא הרגיש. לקראת הדיון בבית המשפט מחר, וככל הנראה בכדי להרוויח עוד מעט ימים של חסד, מודיע היום ראה"מ על הקמת הועדה.

בהודעה שפרסמה לשכתו, נכתב: "לפני כחודשיים קיבלה הממשלה החלטה ליישום המלצות הצוות המייעץ, לעניין הסדרי התפילה בכותל המערבי. לאחר קבלת ההחלטה, התעוררו מספר קשיים. אנחנו פועלים על מנת למצוא להם פתרון".

נתניהו מדגיש: "אני מבקש לשוב ולהבהיר את המחויבות שלי למצוא פתרון לנושא הסדרי התפילה בכותל בכיוון האמור. לשם כך, החלטתי למנות את ראש לשכת רה"מ דוד שרן, לרכז את הדיונים בנושא מול הגורמים השונים ולהציג בפניי בתוך 60 ימים, המלצה לצעדים הנדרשים לפתרון הקשיים, לפי הפתרון שהוצע", לשון הודעת ראה"מ.

עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית הגיב להקמת הצוות: "אנחנו אמנם מודאגים מהעובדה ששר הדתות טרם חתם על התקנות החדשות כמוסכם, אך אנו סומכים את ידינו על ראש הממשלה ובטוחים שהמתווה אותו אישרה הממשלה ברוב קולות ייושם במלואו, ככתבו וכלשונו.
לדבריו: "איש מאתנו, לא בארץ ולא בחו"ל, מעלה על דעתו שממשלת ישראל תיסוג ממתווה הפשרה ההיסטורית הזו, מתווה אליו הגיעו הצדדים לאחר משא ומתן ארוך ואינטנסיבי ואשר עליו התחייב ראש הממשלה באין ספור פורומים והתכנסויות. אם חלילה לא ייושם המתווה מדובר בתסריט בלהות מבחינה יהודית וציונית. תהיה זו פגיעה אסטרטגית אנושה, חסרת תקדים אפילו, במעמדה של ישראל כמדינת העם היהודי".


0 תגובות